2
Лютий 2024року
слово редактора

Геть шкідливі стереотипи

Чи замислювались ви коли-небудь, шановні колеги, як на наше професійне життя впливають стереотипи? Психологи стверджують, що вони можуть мати як позитивне, так і негативне значення. Позитивний вплив професійних стереотипів, зокрема й педагогічних, обумовлюється тим, що вони забезпечують визначеність, точність, однозначність реагування у складних ситуаціях і відносну успішність діяльності. Та водночас педагогічні стереотипи часто негативно впливають на процес і результативність педагогічної діяльності, тому що закріплюється трафаретність у підходах, спрощеність у поглядах і реакціях. Пропоную зруйнувати кілька стереотипів та поліпшити свою професійну діяльність.

У лютневому числі журналу позбавляємося стереотипів щодо організації національно-патріотичного виховання дошкільників. Насамперед пропонуємо інструментарій для моніторингу, щоб визначити, чи якісно педагоги організовують національно-патріотичне виховання, чи діють відповідно до освітніх стереотипів. Також у цьому числі колеги діляться досвідом, як організувати «нешаб­лонні» форми взаємодії з дітьми та як облаштувати розвивальне середовище в українському стилі.

Окрему увагу в лютневому числі приділено стереотипам про підготовку дитини до школи. Більшість батьків переконані, що дітей потрібно вчити читати та писати. А що треба робити насправді? Відповідь про те, що слід брати до уваги батькам і педагогам під час підготовки дитини до школи, надає експерт.

І наостанок зруйнуємо стереотип про те, що паперова робота завжди займає багато часу. Із корисними сервісами від улюбленого журналу ви швидко складете протокол медико-педагогічного контролю занять з фізкультури, підготуєтеся до методичного заходу, складете план роботи та організуєте моніторинг. Не вірите? Спробуйте і позбавтеся ще одного шкідливого професійного стереотипу.

До зустрічі! І нехай у вашому професійному житті не буде шкідливих стереотипів!

Олена Стаєнна,
головний редактор




БЕХ Іван — директор Інституту проблем виховання НАПН України, д‑р психол. наук КРУТІЙ Катерина — професор Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, д-р пед. наук БІЛЕЦЬКА Людмила — начальник відділу дошкільної освіти Управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації
ЛАДИВІР Світлана — науковий консультант Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, канд. психол. наук ГАВРИШ Наталія — експерт з дошкільної освіти, д-р пед. наук, професор Ільченко Лариса — видавець Експертус Освіта
Омельяненко Ніна — шеф‑редактор Експертус Освіта, голова правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» Кононко Олена — завідувач кафедри дошкільної освіти Ніжинського державного університету імені М. В. Гоголя, д-р психол. наук, професор Піроженко Тамара — завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, д‑р психол. наук, професор
Кремень Василь — президент Національної академії педагогічних наук України, д-р філос. наук, професор Савінова Наталія — шеф‑редактор Експертус Освіта




БОНДАР Лариса — директор ДНЗ № 256, Київ СМОЛЬНИКОВА Галина — доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка, канд. психол. наук РЕЗЕНЧУК Наталія — вчитель-логопед ДНЗ № 205, Київ




ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Видається за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України

0 44 586 56 06 

0 800 21 20 12

shop.expertus.media

oplatforma.com.ua

Головний редактор, відповідальний за випуск

Олена Стаєнна 

[email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст рекламних матеріалів. Позиція редакції може не збігатися з позицією автора. 

Передрук матеріалів журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу», будь-яке їх цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу Видавця.

Журнал розповсюджується лише за передплатою, яку можна оформити в редакції

© Цифрове видавництво Експертус, 2024

Київ
2024


№ 2, 2024
Розшукуємо методичний захід року