3
Березень 2019року
слово редактора

Дитина — дзеркало родини

Так сказав Василь Сухомлинський про значення моральних переконань і поведінки батьків у житті дітей. Чи ви замислювалися, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших? Якщо діти стають свідками бурхливих сварок батьків або самі зазнають знущань та побоїв, вони отримують психологічні травми. Ці травми складно подужати, деякі дорослі все життя згадують гіркі ситуації свого дитинства.
У березневому номері журналу ми підготували добірку матеріалів, які допоможуть протидіяти насильству над дітьми. Ознайомте батьків із чинним законодавством про види домашнього насильства та кримінальну відповідальність за такі протиправні дії.
Чи може дитина дошкільного віку стати жертвою булінгу? Батьки та вихователі не знають про це явище, не завжди можуть його розпізнати, коли стикаються з цим в дитячому садку. Скористайтеся пам’яткою та поінформуйте педагогів і батьків:
  • що означає цей термін;
  • хто може спровокувати булінг;
  • як змінюється поведінка дитини-жертви.
Навчальний рік скоро закінчиться, тож вихователі аналізують результати роботи з дітьми. Аби допомогти ефективно організувати освітній процес, автори програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» відповідають на гострі запитання та дають поради. Зокрема, як навчати математики та грамоти.
Розвивати мовлення дітей складно, бо вони часто віддають перевагу гаджетам перед книжкою. Дізнайтеся про зміни в методиці розвитку мовлення, способи і засоби стимулювати мовленнєву та пізнавальну активність дітей.
Якщо ви прагнете й надалі вдосконалювати власну професійну майстерність та підвищувати кваліфікацію вихователів, не забудьте передплатити журнал на другий квартал. Читайте, ознайомлюйтеся з досвідом колег, діліться власними надбаннями та ідеями!
Із весною вас! Сонячного вам настрою та професійного зростання!
З повагою
Тетяна Носачова,
головний редактор
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
БЕХ І. Д. — директор Інституту проблем виховання НАПН України,
д-р психол. наук
КРУТІЙ К. Л. — професор Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, д-р пед. наук
БІЛЕЦЬКА Л. Л. — начальник відділу дошкільної освіти Управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністраціїЛАДИВІР С. О. — науковий консультант Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, канд. психол. наук
ГАВРИШ Н. В. — провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти та виховання Інституту проблем виховання НАПН України, д-р пед. наук, професорЛИСЕНКО Н. І. — директор з контенту Цифрового видавництва Експертус
ІЛЬЧЕНКО Л. І. — керівник напряму
Експертус Освіта Цифрового видавництва Експертус
ОМЕЛЬЯНЕНКО Н. В. — шеф-редактор управлінських видань напряму Експертус Освіта Цифрового видавництва Експертус, голова правління ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»
КОНОНКО О. Л. — завідувач кафедри дошкільної освіти Ніжинського державного університету імені М. В. Гоголя, д-р психол. наук, професорПІРОЖЕНКО Т. О. — завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, д-р психол. наук
КРЕМЕНЬ В. Г. — президент Національної академії педагогічних наук України, д-р філос. наук, професорСАВІНОВА Н. В. — шеф-редактор методичних видань Експертус Освіта
ЕКСПЕРТНА РАДА
БОНДАР Л. М. — директор ДНЗ № 256, КиївСМОЛЬНИКОВА Г. В. — доцент кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка, канд. психол. наук
РЕЗЕНЧУК Н. В. — вчитель-логопед ДНЗ № 205, Київ 

Київ 

2019

№ 3, 2019
Обмінюйте зірки на призи!