1
Січень 2024року
працюємо дистанційно
взаємодія з дітьми

Казкарик online для маленьких театралів

Чи можливо організувати діяльність театрального гуртка дистанційно? Виявляється так! А допоможе в цьому інтерактивний посібник, який містить цілий театральний світ. Скористайтеся ідеями педагогів із Запоріжжя, аби виховувати маленьких театралів

Олександра Ясенєва , музичний керівник закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 100 Запорізької міської ради
Катерина Павловська , вихователь-методист закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 100 «Гармонія», Запорізької міської ради
Людмила Шульга , доцент кафедри дошкільної освіти Запорізького ОІППО, канд. пед. наук

Що ще цікавого зробити з дітьми на дистанційці? Це останнім часом займає думки багатьох педагогів-дошкільників. У підсумку з’являються нові інтерактивні посібники, ігри, відеозаняття тощо. Колектив нашого дитячого садка також постійно шукає нові напрями дистанційної взаємодії з дітьми. І одна із наших знахідок — дистанційний театральний гурток для вихованців. Для того щоб діти мали змогу ознайомлюватися з таємницями театрального мистецтва в будь-який зручний час, ми створили відповідно до програми діяльності гуртка інтерактивний посібник «Казкарик online».

Що містить посібник

Інтерактивний дидактичний посібник «Казкарик online» — віртуальний театральний простір, що містить сценарії та відеозаписи вистав, майстер-класи для дітей, відеозаняття, аудіоказки, віртуальну екскурсію театром та інтерактивні ігри для дітей.

Зміст інтерактивного посібника «Казкарик online» передбачає спільну діяльність дитини й дорослого під час дистанційних занять гуртка.

Стартову сторінку інтерактивного посібника оформили як театральну сцену (рис.). Це дає змогу з перших хвилин роботи з ним занурити дошкільників у таємничу атмосферу театру.

Зображення казкових персонажів, що містять покликання на відеозаписи лялькових вистав.
Віртуальна афіша та сценарії вистав.
Дидактичні матеріали для занять з дітьми.
Покликання на телеграм-канал для батьків і педагогів.

У центрі нашої інтерактивної сцени ми розмістили різних казкових персонажів. Кожен із них «розповідає» дітям свою казку. Коли дитина або дорослий натискає на зображення персонажа, відкривається відеозапис лялькової вистави, який підготували педагоги нашого дитячого садка.

На лівій кулісі інтерактивної сцени розміщений репертуар лялькових вистав. Проте це не проста афіша. Якщо натиснути на зоб­раження книжки поряд із назвою вистави, то відкриється вікно з її сценарієм. Цей сценарій батьки та педагоги можуть використовувати для підготовки власних вистав з дітьми.

Розглянемо праву кулісу інтерактивної сцени. Вона містить шість кнопок-зірочок. За кожною кнопкою — цікаві та корисні матеріали, як-от: відеозаняття з розвитку сценічного мовлення та акторської майстерності, аудіоказки, віртуальна екскурсія театром тощо.

У правому нижньому куті віртуальної сцени розміщено блакитний літачок. Він містить покликання на телеграм-канал, завдяки якому здійснюємо комунікацію між батьками та педагогами. У цьому каналі педагоги публікують інформацію про нові вистави, записи занять, зміни в плані роботи гуртка тощо. Батьки ж мають змогу поставити запитання щодо взаємодії з дітьми за темою гуртка та отримати компетентну відповідь фахівця.

Як використовуємо в роботі з дітьми

Дистанційна взаємодія з дошкільниками неможлива без активної участі їхніх батьків. Тому на початку навчального року керівник гуртка проводить онлайн-зустріч із батьками вихованців та ознайомлює їх із програмою роботи гуртка та можливостями інтерактивного посібника «Казкарик online».

Перевага дистанційних занять із інтерактивним посібником «Казкарик online» у тому, що можна вибудувати розклад відповідно до потреб кожного. Зокрема роботу з дітьми організовуємо як у першій половині дня, так і в другій. Це залежить від особливостей діяльності дитячого садка (очний, дистанційний чи змішаний формат), а також від змоги батьків доєднатися до занять гуртка та організувати діяльність дітей вдома.

Діяльність дітей у межах гурткової роботи організовуємо в інтерактивних театральних залах (схема).

Кожна віртуальна зала містить добірку дидактико-методичних матеріалів для освітньої взаємодії з дітьми. Орієнтовний зміст діяльності дітей в кожній із цих зал подано в Додатку.

Додаток

Театральні зали посібника «Казкарик online»


Натисніть на зображення, щоб переглянути та скачати

Залучати дітей до гурткових занять починаємо з молодшого дошкільного віку. У цьому віці діти вже розуміють основні концепції ігрової діяльності, мають певну розумову та моторну спроможність для участі в театральних заняттях. Під час дистанційної взаємодії молодші дошкільники беруть участь переважно як глядачі. Також педагог залучає їх до виконання окремих вправ. Діти середнього та старшого дошкільного віку беруть участь у підготовці вистав, виконують усі завдання та за можливості виступають у ролі акторів.

Усі заняття гуртка проводимо відповідно до вікових особливостей дітей. Підлаштовуємо під вікові норми види та ритм роботи, постійно чергуємо інтелектуальну та фізичну діяльність, що сприяє гармонійному розвитку дітей.

Під час занять зі сценічного мовлення формуємо в дітей не лише виразність мовлення, а й акцентуємо увагу на звуковимові, дикції, темпі мовлення. Заняття з акторської майстерності та сценічного руху допомагають дітям розкрити акторські здібності, навчитися використовувати для передачі образу жести та міміку, удосконалити загальну моторику.

Опрацьовуючи з дітьми вистави за змістом українських народних казок, звертаємо увагу дітей на особливості нашої культури, як‑от: звичаї, одяг, страви тощо. Також під час підготовки вистав активно використовуємо українські прислів’я, приказки, потішки, пісні тощо.

Замість підсумка зазначимо, що ми переконалися у тому, що дистанційна взаємодія не перешкода для того, щоб ознайомлювати дітей зі світом театру. І хочемо поділитися нашим інтерактивним посібником «Казкарик online» з вами, шановні колеги. Завітайте на сайт нашого дитячого садка та ознайомтеся зі змістом посібника у вкладці «Театральний гурток Казкарик». Бажаємо ефективної та цікавої роботи!