Організовуємо коуч-сесії для педагогів
- Підказки, як організувати коуч‑сесії для педагогів
- Приклади коуч-сесій із розвитку професійних умінь педагогів
Статті до теми:
П’ять онлайн-генераторів завдань для роботи з дітьми і дорослими
Як оцінити себе: методика селф рейтингу
Професійна діяльність педагогів передбачає, що вони мають дбати про власний професійний розвиток і самоосвіту: рефлексувати, пізнавати себе й самовдосконалюватися. Для того щоб поліпшити такі вміння педагогів, організуйте коуч-сесії.
Організовуйте взаємодію з педагогами так, щоб вони не лише отримували поради й рекомендації, а й брали активну участь у зустрічах. Важливо, щоб під час коуч-сесій педагоги відповідали на запитання, виконували практичні завдання і, зрештою, самі знаходили шляхи розв’язання своїх проблем. Нумо розбиратися, як упровадити коуч-сесії в роботу з педагогами.
Яку тему й мету обрати
Коучинг доцільно використовувати не для тих завдань, де наперед відоме рішення, яке ефективно підходить для конкретної ситуації. Він потрібен для того, щоб не просто мотивувати педагога розв’язати завдання, а дати йому змогу віднайти й обрати ті способи розв’язання цього завдання, які доцільно впроваджувати в подальшу діяльність.
На початку роботи проведіть анкетування та з’ясуйте труднощі педагогів. Відтак визначте, які саме навички необхідно в них прокачати та сформуйте загальну мету коуч-сесій. Наприклад:
- мотивувати педагогів до професійного розвитку;
- спонукати аналізувати свою діяльність;
- сприяти самоосвіті педагогів;
- створювати творчу атмосферу в колективі;
- попереджати конфлікти між педагогами;
- не допускати емоційного вигорання.
Після того як визначите тему й мету, сплануйте коуч-сесії. Приклади коуч-сесій для розвитку в педагогів основ рефлексійної діяльності запропоновані в Додатку 1. У Додатку 2 наведені приклади коуч-сесій для розвитку професійних умінь педагогів-початківців.
Як організувати діяльність
Підготовка та проведення коуч-сесій потребує тривалого часу. Щоб структурувати таку діяльність, розподіліть її на етапи.
Під час організаційного етапу проведіть із педагогами вступну зустріч та ознайомте їх із темою та метою коуч-сесій. Також зазначте, скільки зустрічей заплановано та протягом якого періоду. Відтак разом із педагогами складіть розклад коуч-сесій. Зерніть увагу, що їх доцільно проводити один-два рази на місяць.
Основний етап присвятіть організації коуч-сесій відповідно до плану. Вибудовуйте кожну коуч-сесію так, щоб учасники мали змогу знайти способи подолати труднощі, вибрати один із них і скласти план дій. Оптимальна тривалість кожної сесії — від 30 до 90 хв.
За допомогою вправ, ігор, бесід допоможіть учасникам дослідити проблему / ситуацію, визначити внутрішні й зовнішні перешкоди на шляху до результату. Під час коуч-сесій стимулюйте педагогів шукати нові ідеї, способи й напрями ефективної організації освітнього процесу. Важливо підтримувати та приймати для обговорення всі пропозиції, запропоновані педагогами.
Наприкінці кожної коуч-сесії пропонуйте педагогам домашнє завдання. Це дасть їм змогу в період між коуч-сесіями удосконалювати набуті вміння.
На заключному етапі проведіть підсумковий моніторинг. Порівняйте результати з тими, які отримали перед початком коуч-сесій. Визначте, чи наявна позитивна динаміка. Обов’язково проведіть заключну зустріч із педагогами. Обговоріть, яких результатів вдалося досягти, а над чим варто попрацювати додатково. За потреби визначте тематику наступних зустрічей.
Отже, організація коуч-сесій дасть змогу педагогам проаналізувати власну діяльність і допоможе їм визначитися з напрямами професійного розвитку. Однак, упроваджуючи в роботу з педагогами коуч-сесії, потрібно чітко усвідомлювати стратегію їх використання.
Це — слайдер.
Щоб переглянути
наступну сторінку,
натисніть стрілочку